Amazon zet reclame in voor betere CX

Amazon zet reclame in voor betere CX
  • 12 februari 2018
  • Redactie

Zich baserend op een toename van de advertentieomzet met 60% afgelopen jaar constateert Amazon dat advertenties voor zowel klanten als adverteerders waardevoller worden. De Amerikaanse (online) retailer beschouwt reclame inmiddels als een belangrijke bijdrage aan het bedrijf.

‘Onze strategie is om de klantervaring door het advertentieproces te verbeteren. We willen dat onze klanten nieuwe merken zien en eenvoudiger producten kunnen vinden die zij zoeken’, legt Brian Olsavsky, CFO van Amazon, uit. Hij vervolgt: ‘We werken samen met adverteerders in alle soorten en maten om ze te helpen bij het bereiken van ons klantenbestand en het doel om merkbekendheid, ontdekking en betere aankoopbeslissingen van de klant te stimuleren.’

Voice-shopping
Amazon zegt verder blij verrast te zijn met de manier waarop spraakassistent Alexa de harten van klanten verovert. Olsavsky: ‘Afgelopen jaar hadden we een zeer hoge mate van klantbetrokkenheid, waaronder een stijging van voice-shopping. Ook zagen we een groei in functionaliteit, een groei in de partners waarmee we samenwerken en namen de vaardigheden van Alexa toe. Dit is een zeer positieve verrassing.’

Mocht Amazon de grootste in de advertentiebranche willen worden, dan zal het bedrijf verder aan de weg moeten timmeren; Google en Facebook zijn qua reclame nog steeds groter. Google’s moederbedrijf Alphabet zag de advertentie-inkomsten in vorig kwartaal stijgen tot ruim $ 27 miljard, tegenover de $ 1,7 miljard van de inkomsten van Amazon.




comments powered by Disqus