Software blijkt irritatiebron voor klantenservice
Het vereenvoudigen van software kan leiden tot een betere CX. Dat stelt 97% van de recent door Dimensional Research ondervraagde professionals. Uit het Amerikaanse onderzoek blijkt dat klantenservicemedewerkers een goede klantervaring willen bieden, waar een beter ondersteuningssysteem voor nodig is.
Het genoemde bureau hield onlangs een enquête onder 317 klantcontactprofessionals. Hiervan zegt 85 procent te worden geconfronteerd met belemmeringen omtrent CRM-systemen. Volgens de onderzoekers benadrukt dit de kans op oplossingen die ondersteuningsinformatie voor de klantenservicemedewerkers toegankelijker maken.
Spiekbriefje
De ondervraagde klantcontactprofessionals meldden dat ze op zoek zijn naar manieren om het eenvoudiger te maken om de informatie te vinden die ze nodig hebben om klantproblemen op te lossen. Zo creëerde 67 procent van de respondenten een oplossing in de vorm van een persoonlijke ‘spiekbrief’, waarmee ze de systemen hebben omzeild en zelf ondersteuning hebben gecreëerd. 63 procent vermoedt dat het kunnen doorzoeken van alle informatie op één plek ten goede zou komen aan hun werkzaamheden.