ReviewFirst #51 - 'Fish!' van Stephen C. Lundin, Harry Paul en John Christensen
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Korrie Van Houten, manager klantcontact, beveelt 'Fish!' aan.
'Er was eens een beginnende manager die niet wist waar te beginnen. Zijn afdeling ging over de tong in de wandelgangen; bij zijn afdeling hoefde je niet aan te kloppen. Dat gun je geen enkele manager. Ik zie hem nog staan aan mijn bureau. Verslagen. Korrie, heb jij tips? Ik heb hem mijn boek te leen gegeven, uiteraard nadat ik het zelf weer even had gelezen. En dat doe ik vaker.
Zit je in de waan van de dag, zie je geen beweging bij jezelf of in je team? Keer terug naar de basis met ‘Fish!’. Dit boek eindigt met ervoor te kiezen om van vandaag een fantastische dag te maken. Ik gun mijn team dat, dag in dag uit. Door te houden van mijn werk, waar het boek mee start, ben ik daarmee hopelijk een voorbeeld. Herkenbaar? Nog leuker is om dit boek gewoon even, het zijn maar 100 pagina’s tenslotte, zelf te lezen. Of bekijk de vele filmpjes op YouTube over Pike Place Fish Market. Bottom line is het aan jou wat je ermee doet, elke dag weer.'
Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van Eric de Haan van Stichting Service Excellence.