AI-chatbot voor WestJet Airlines
De Canadese vliegtuigmaatschappij WestJet Airlines lanceert een door artificial intelligence ondersteunde chatbot om de klantbeleving te verbeteren. Het bedrijf zegt hiermee – in de Canadese luchtvaartindustrie – de primeur te hebben.
De AI-chatbot, die beschikbaar is via Facebook Messenger, kan reizigers helpen bij het vinden van reisbestemmingen en ‘ontdekkingsinspiratie’ bieden voor tripjes. Ook levert de tool, Juliet genaamd, actuele reisinformatie. De chatbot is de Engelse en Franse taal machtig en is volgens de ontwikkelaar ‘in staat om te leren als mensen, met een combinatie van instructies, voorbeelden en ervaring, wat op den duur zal leiden tot betere antwoorden’.
Voice-interactie
‘Juliet is de eerste van vele manieren waarop WestJet de lat hoger gaat leggen qua inzet van digitale middelen om de gastervaring te verbeteren en reizen eenvoudiger en plezieriger te maken’, aldus Alfredo C. Tan, Chief Digital & Innovation Officer bij de betreffende prijsvechter. De komende tijd zal de AI-chatbot verder ontwikkeld worden; op den duur staat ook uitbreiding naar andere platforms op het programma en moet Juliet voice-interactie aankunnen.
Lees ook: Stijgende servicelat bij vliegtuigmaatschappijen
- klantinteractie
- artificial intelligence
- chatbot
- voice
- WestJet Airlines
- klantbeleving
- klantenservice
- Juliet