QuoteFirst: Angelique Lombarts (Hotelschool The Hague)
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
- ‘Patiënten die de weg in het ziekenhuis niet goed kunnen vinden, zijn bang dat ze te laat komen. Dat leidt tot stress en paniek. Zoiets kun je ook organiseren zoals in het theater, waar een gastvrouw zich over je ontfermt en je naar je stoel brengt. Zo leg je de focus op de zorg en de genezing.’
- ‘In (sommige) ziekenhuizen krijg je keurig een appje waarin staat hoe laat je een afspraak hebt, maar niet hoe lang de wachttijd is. Terwijl je juist dát wil weten. Laatst sprak ik een baliemedewerker hierop aan. ‘Dat is ICT, daar heb ik geen invloed op’, was haar antwoord.’
- ‘Acht uur per dag chagrijnig werken is niet leuk voor jezelf, en ook niet voor je omgeving.’
Lees hier het interview dat het Haarlems Dagblad onlangs had met Angelique Lombarts, lector Hospitality, Happiness & Care van Hotelschool The Hague.
- gastvrijheid
- Hotelschool The Hague
- gastgericht
- Angelique Lombarts
- design thinking
- happiness
- hostmanship
- patiëntbeleving
- hospitality
comments powered by Disqus