WhatsApp Business schroeft dienst op met API
Facebook doet deze week uit de doeken Business API’s te ontwikkelen voor de zakelijke variant van WhatsApp. Met de service kunnen bedrijven geautomatiseerde notificaties sturen naar klanten om hen beter te informeren of herinneringen te sturen.
Steeds meer bedrijven, waaronder Uber en Wish, integreren WhatsApp Business als klantcontactkanaal. De API’s geven bedrijven die het platform gaan gebruiken ook een verplichting. Wanneer het bedrijf niet binnen een etmaal het bericht van een klant beantwoordt, krijgt deze een boete. Bedrijven die wél binnen het tijdsbestek reageren, kunnen gratis gebruikmaken van de dienst.
Klantstimulans
WhatsApp blijkt een goede stimulans voor sterk klantcontact, zegt Christoph Neut, VP bij Sparkcentral. De klantcontactprofessional introduceert tevens deze week WhatsApp Business voor hun klanten. ‘Een klant kan áltijd WhatsApp gebruiken. Al word je midden in de nacht wakker – dan nog kan je een berichtje sturen dat later wordt beantwoord. Het is asynchroon, wat zegt dat er veel mogelijkheden zijn en het kostenefficiënt werkt.’