Booking.com: reiziger wil persoonlijke ervaringen

Booking.com: reiziger wil persoonlijke ervaringen
  • 22 oktober 2018

Aan de hand van 163 miljoen gastbeoordelingen en een onderzoek onder 21.500 reizigers uit 29 landen wereldwijd, heeft Booking.com reistrends voor 2019 opgesteld.

Hierbij de meest in het oog springende ontwikkelingen:

  • Zo gemakkelijk mogelijk
    In 2019 wordt gemak de standaard als het gaat om technologische vernieuwingen op het gebied van reizen. De innovaties die volgens reizigers het meest aan zullen slaan, zijn degene die met artificial intelligence, virtual reality en spraakherkenning praktische oplossingen bieden voor op reis. Denk daarbij aan het openen van je hotelkamer met je smartphone of een robotconciërge die de taal van de gasten spreekt. 57% van de reizigers heeft interesse in oplossingen als een app voor real-time bagagetracking of één app die alles heeft voor het plannen en boeken van hun reis. Daarnaast heeft 31% belangstelling voor het idee van een ‘virtueel reisbureau’ in hun woonkamer, met bijvoorbeeld virtual assistants met spraakherkenning die reisvragen beantwoorden.
  • Hoe persoonlijker, hoe beter
    De generieke reisgidsen zijn verleden tijd en maken plaats voor kortere maar persoonlijk relevante content. Een derde van de reizigers (34%) wil dat ‘iets’ of iemand het moeilijke werk uit handen neemt en ze voorziet van reisaanbevelingen: 41% ziet graag dat bedrijven in de reisbranche gebruik gaan maken van technologieën als AI om reissuggesties te geven die gebaseerd zijn op eerdere reiservaringen. Het persoonlijke wordt steeds belangrijker; individuele aanbevelingen geven in toenemende mate richting aan elke reis.
  • Op jacht naar ervaringen
    Zestig procent van de reizigers hecht meer waarde aan ervaringen dan aan materieel bezit. Daarom wordt ‘doen’ op reis net zo belangrijk als ‘gaan’, misschien zelfs wel belangrijker. Het leven wordt er niet minder druk op, en daarom kunnen ervaringen helpen bij het streven naar een minder stressvol bestaan. In 2019 is tweevijfde van de reizigers (42%) van plan om een bestemming te bezoeken waar ze zich weer onbezorgd kunnen voelen.
comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link