DHL tovert servicepunten om

DHL tovert servicepunten om
  • 12 oktober 2018
  • Redactie

Klanten die hun pakketje komen ophalen op het DHL-servicepunt in Den Haag, kunnen direct checken of de bestelde kleding goed past. Het koeriersbedrijf plaatste deze week de eerste paskamer op een servicepunt.

DHL wil met het plaatsen van de paskamers op de servicepunten voorkomen dat klanten hun producten moeten retourneren en daar een uitgebreid retourproces voor moeten doorlopen. Woordvoerder Ewout Blaauw van het bedrijf tegenover RTLZ: ‘Alles draait om het gemak van de klant. […] Klanten die hun pakket komen ophalen, kunnen direct passen en retourneren. Ze hoeven dus niet nog een keer terug naar het postkantoor als de kleding niet bevalt.’

In de pasrij
De pashokjesservice wordt systematisch uitgerold over meer steden; volgens Blaauw is Amsterdam de volgende stad die volgt. Het bedrijf zegt per exclusief servicepunt – dus niet in supermarkten – één pashokje te neer te zetten, maar verwacht geen rijen voor de paskamers. Of de pashokjesservice gaat aanslaan bij klanten? ‘Ik weet wel dat in verhouding de meeste mensen nog steeds pakketten thuis laten bezorgen. De meeste bezoekers van onze DHL-punten komen pakketten retourneren.’

comments powered by Disqus