Nuon spreekt waardering uit
‘Lange relaties blijven niet zomaar bestaan, daar moet je iets voor blijven doen’, vindt Friso Westenberg, head of Brand & Marketing Communication van Nuon. Reden te meer voor de energieleverancier om blijvende klanten te belonen met korting op hun energierekening. Ook is nu de zogenoemde Waardeerkaart in het leven geroepen.
Op Waardeerkaart.nuon.nl kunnen klanten hun persoonlijke waardeerboodschap inspreken voor iemand. Vervolgens wordt de ontvanger verrast met een fysieke of digitale geluidskaart en een persoonlijke waardering. Ook niet-klanten kunnen via de betreffende website een digitale waardeerkaart versturen. ‘Omdat oprechte waardering uitspreken niet altijd makkelijk is, willen we mensen hiermee helpen met de Nuon Waardeerkaart. Juist omdat luisteren zo belangrijk is’, meent Westenberg.
Binnenkomen
Storytellingbureau Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor de jonge ‘Ome Jan’-commercial. ‘Door te luisteren begrijpen we dat iedereen beter wordt van waardering. Maar je waardering face-to-face uitspreken is niet altijd even makkelijk’, vertelt directeur Gijsbregt Vijn. ‘Daarnaast weten we dat geluid alleen emotioneel enorm bij iemand binnenkomt. Omdat er geen afleiding van beeld, kleur en beweging is, focust je lichaam zich alleen op het geluid. Deze inzichten hebben geleid tot de Waardeerkaart.’
Lees ook het CustomerFirst-interview: Nuon knalt COPC-bal in de cruising
- beloning
- Waardeerkaart
- klantloyaliteit
- Nuon
- klantbehoud
- waardering
- trouw
- luisteren
- Lemon Scented Tea