DHL wil feestvreugde creëren
DHL kondigde deze week een nieuwe servicefunctie aan, waarmee klanten van tevoren hun persoonlijke voorkeuren kunnen instellen. Het bezorgbedrijf verwacht voor dit jaar een recordvakantieperiode in het aantal bestellingen.
Amerikaanse ontvangers van DHL Express-pakketten kunnen zich met de nieuwe On Demand Delivery-dienst abonneren om hun leveringsvoorkeuren in te stellen voor toekomstige zendingen. Greg Hewitt, ceo van DHL Express VS, zegt zich in te zetten voor het klantbelang tijdens de feestdagen. ‘Klanten willen eenvoudig, gemakkelijk en snel, en deze nieuwe functie maakt een vooraf ingestelde procedure mogelijk die tijd bespaart bij het definiëren van de levering.’
Klantgeluk tijdens feestdagen
DHL Express onderzocht in aanloop naar de naderende feestdagendrukte Amerikaanse e-commercebedrijven én hun klanten. Op basis daarvan voorspelt het bedrijf een stijging van 17 procent in het aantal online aankopen rond de kerstperiode, en dus ook een toename in het aantal te verzenden pakketjes. DHL wil met de nieuwe servicefunctie inspelen op de klantbeleving. ‘E-commerce wordt nu in belangrijke mate bepaald door de consument en de klantervaring op de bestemming. […] DHL Express is goed voorbereid om klanten te ondersteunen tijdens de feestdagen.’
- klantbelang
- klantervaring
- DHL Express
- e-commerce
- service
- feestdaging
- customer experience
- DHL
- retailer