a.s.r. optimaliseert chatbotconversaties
Met de keuze voor DigitalCX, het conversational platform van CX Company, zet a.s.r. in op het efficiënter optimaliseren van de chatbotconversaties op zijn website. De verzekeraar streeft ernaar nog sneller op de klantbehoefte in te spelen.
‘Dit platform stelt ons in staat om chatbotdialogen ook beschikbaar te maken voor andere platformen waar onze klanten aanwezig zijn, zoals Facebook Messenger en WhatsApp’, licht Chiel Schutter, manager Innovatie & Digitaal bij a.s.r., de keuze uit. Ook is hij te spreken over de continue ontwikkeling bij CX Company.
a.s.r. ruilde eind 2016 zijn traditioneel ingerichte homepage in voor een conversatiegestuurde homepage. Na een onstuimige start, zoals de bedrijven het verwoorden in het persbericht over deze samenwerking, wist de verzekeraar de klantreis via de chatbot op de site aanzienlijk te verbeteren. Sindsdien is de klantervaring gestegen: 73% van de bezoekers vindt hun antwoord via de chatbot.
- chatbot
- klantbehoefte
- samenwerking
- klantcontact
- DigitalCX
- online conversatie
- CX Company
- klantinteractie
- a.s.r.