Microsoft begeeft zich in winkelsferen
Microsoft gaat de strijd aan met techreus Amazon. Het bedrijf verklaarde deze week zich te gaan focussen op het (online) winkelgebied, om naar eigen zeggen de klantervaring te herdefiniëren.
Kroger, de grootste supermarktketen van de Verenigde Staten, staat Microsoft bij in de pilotperiode. De bedrijven hebben twee testwinkels opgericht met ‘Retail-as-a-Service’ als uitgangspunt. Op basis van een eigen digitale boodschappenlijst in de app, worden klanten in de fysieke winkel door digitale schappen geloodst.
Grootse plannen
Zodra het nieuwe concept een succes blijkt, wordt het systeem uitgerold over alle Kroger-vestigingen in Amerika. De doorverkoop van de innovaties sluiten zowel Kroger als Microsoft niet uit: het zorgt immers voor een nieuwe inkomstenbron en een vlotte uitrol. 'Samen zullen we de winkelervaring voor miljoenen klanten bij zowel Kroger als andere retailers wereldwijd opnieuw definiëren en een nieuwe norm stellen voor innovatie in de industrie’, aldus Satya Nadella, ceo van Microsoft.