Josh V neemt klantloyaliteit onder de loep

Josh V neemt klantloyaliteit onder de loep
  • 27 februari 2019
  • Redactie

Modemerk Josh V zet slimme algoritmes in voor het in kaart brengen van de klantloyaliteit. Het intern ontwikkelde algoritme analyseert middels een puntensysteem de mate waarop een klant loyaal is aan het merk.

De technologie brengt onder meer het aantal orders, het retourpercentage en de orderwaarde in kaart. Vervolgens maakt het systeem inzichtelijk wat de mate van loyaliteit is, waarna er verschillende touchpoints worden aangepast. Onder meer het contact met servicemedewerkers wordt daarop aangepast.

Focusmix
Sander Ligthart, digital marketing officer bij Josh V, licht in een interview toe dat de definitie van een loyale klant leidend is voor een webshophouder. Is een trouwe klant iemand die veel orders plaatst maar weer retour stuurt, iemand die veel gebruik maakt van de uitverkoop, of iemand die veel met het merk interacteert? De inzet van kunstmatige intelligentie zorgt er volgens Ligthart voor dat het bedrijf ludieke acties kan houden, met een gedeelde focus op loyaliteit en interactie. ‘Bij geen of lage loyaliteit moet iemand het merk nog beter leren kennen, bij hoge loyaliteit bellen we na een bestelling of het item bevallen is.’

comments powered by Disqus