Trustpilot smoort nepreviews in de kiem
Online reviewplatform Trustpilot introduceert een nieuwe functionaliteit: Transparent Flagging. Door consumenten inzage te geven in hoe vaak bedrijven reviews ‘flaggen’ (rapporteren) en wat daar na onderzoek mee gebeurt, wil de feedbackcommunity meer transparantie realiseren in de reviewbranche.
‘Wij geloven dat open en transparant zijn de enige manier is om met je klanten om te gaan’, geeft Peter Muhlmann, oprichter en ceo van Trustpilot, te kennen. Volgens hem verlegt deze nieuwe functionaliteit de grenzen van wat mogelijk is als het gaat om transparantie in reviews. ‘Het openstellen van het rapportageproces zorgt voor meer geloofwaardigheid voor alle Trustpilot-reviews en is weer een stap verder in onze missie om te zorgen voor een steeds betere ervaring voor iedereen.’
Zowel bedrijven als consumenten kunnen een review rapporteren als het vermoeden bestaat dat deze in strijd is met de richtlijnen van het online platform. Elke gerapporteerde review wordt vervolgens onderzocht. Organisaties moeten standaard toelichten waarom de desbetreffende feedback niet aan de regels voldoet. De opgegeven reden wordt vervolgens op het openbare bedrijfsprofiel getoond.
- reviews
- klacht
- feedback
- compliment
- consumentenvertrouwen
- transparantie
- Transparent Flagging
- klantcommunicatie
- Trustpilot