Chemo-app biedt helpende hand
Patiënten van het Albert Schweitzer Ziekenhuis die behandeld worden voor kanker kunnen sinds kort gebruikmaken van een info-app over chemotherapie. Informatie wordt op deze manier toegankelijker en beter gedoseerd voor de patiënt.
De applicatie voorziet patiënten van aanvullende feiten over de behandeling. Tevens kan de gebruiker de optie benutten om kennis te delen met naasten. Het initiatief biedt volgens het ASZ voordelen voor de patiënt, waaronder het gemak van de app. ‘Zij krijgen een grote hoeveelheid informatie, die best overweldigend en onoverzichtelijk kan zijn. Het gaat bijvoorbeeld over de diagnose, het ziektebeeld, behandelplan en behandelteam.’
Extra houvast
‘Is een bijwerking normaal, of moet je er contact over opnemen met ons? Wat mag je wel en niet eten? De app geeft direct het antwoord.’ De afdeling oncologie van het ziekenhuis wil patiënten met de tool houvast en extra steun geven ‘in de toch al zware tijd’. De app helpt de patiënt ook mee om zijn of haar situatie makkelijker te bespreken of uit te leggen aan de omgeving.
- informatievoorziening
- applicatie
- digitalisering
- patiëntgericht
- klantgemak
- Albert Schweitzer ziekenhuis
- e-health
- patiëntbeleving
- klantbeleving