T-Mobile bouwt bot
IT-bedrijf Atos en zijn partner Google Cloud ontwikkelen met en voor T-Mobile Nederland een meertalige chatbot die via verschillende contactkanalen communiceert en gebruikmaakt van kunstmatige intelligentie. De introductie van de AI-bot maakt deel uit van het digitale transformatieplan van de telecomaanbieder.
Bij de gezamenlijke ontwikkeling van deze bot wordt onder meer Contact Center AI van Google Cloud ingezet. Doel is een moderne, meer gepersonaliseerde en intuïtieve klantbeleving te realiseren die snel inzichten biedt in klantgegevens. De samenwerkende partijen geven aan dat de AI-bot wordt toegepast om analyses van klantdata en -contacten te stroomlijnen ‘om kosten te verlagen en de klanttevredenheid te vergroten’. Daartoe wordt de technologie verbonden met de website en social media-kanalen van T-Mobile Nederland en aan haar klanten- en productendatabase.
‘We zijn ons bewust van de mogelijke voordelen van kunstmatige intelligentie en met deze nieuwe chatbot kunnen we onze klanten een betere en meer efficiënte service bieden’, stelt Kim Larsen, CTIO van T-Mobile Nederland.
- service
- contactcenter
- klantcontact
- Atos
- klantcommunicatie
- chatbot
- kunstmatige intelligentie
- T-Mobile
- AI
- Google Cloud
- social media
- dienstverlening
- klantbeleving
- technologie