Alembo wil klantenservice uitspelen
Alembo neemt vanaf deze maand de eerste- en tweedelijns klantenservice van Intertoys op zijn hoede. Vanuit Paramaribo nemen de service agents het klantcontact via telefoon, chat en e-mail op zich.
Dankzij de Portugese investeringsmaatschappij Green Swan maakte Intertoys in maart een doorstart. Sindsdien wil de keten meer gaan inzetten op de klantbeleving van kinderen, door onder meer het thema ‘spelen’ meer aandacht te geven in de winkels. Tevens heeft Intertoys met dit uitgangspunt besloten om Alembo de touwtjes in handen te geven voor (naar eigen zeggen) professionele afhandeling van klantvragen.
De flexibiliteit die de outsourcer voor de speelgoedketen kan bieden voor pieken tijdens bijvoorbeeld Sinterklaas, was doorslaggevend. De retailer blijft naar verluidt nauw betrokken bij de outsourcing van klantcontact: ook vanuit Suriname zou Intertoys dagelijks zicht hebben op de KPI’s.
- omnichannel
- klantbeleving
- outsourcing
- kanalen
- CX
- Alembo
- klantvragen
- klantenservice
- investeringsmaatschappij
- klantcontact
- Intertoys