Klant voelt zich onbegrepen

Klant voelt zich onbegrepen
  • 19 juni 2019
  • Redactie

Meer dan driekwart van de klanten heeft het gevoel dat de salesafdeling van een bedrijf hen begrijpt. 57% vindt dat verkopers hen te vaak ongevraagd benaderen.

Uit onderzoek van Hubspot dat deze week werd gepubliceerd blijkt dat 74 procent van de verkopers denkt de klant goed tot zeer goed te kennen. Minder dan een kwart van de ondervraagde klanten (22%) is het hiermee eens. Volgens de onderzoekers is er een grote kloof ontstaan in klantverwachtingen en de werkwijze van salesafdelingen.

Telefonische explosie
Een kwart van de verkopers neemt telefonisch contact met klanten op, terwijl hier voor 11 procent van de klanten de voorkeur ligt. Het gros van de respondenten (57%) wil het liefst per mail benaderd worden. Daarbij zitten klanten volgens 1 op de 3 salesexperts te wachten op een persoonlijk bezoek om het eerste contact te leggen, terwijl 13% van de klanten hierop zit te wachten. 1 op de 10 van de klanten wil niet proactief benaderd worden en zegt zelf contact te zoeken wanneer hier behoefte aan is.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link