CX niet on top of mind bij CFO

CX niet top of mind bij CFO
  • 20 augustus 2019
  • Redactie

Bij het gros van de CFO’s staat digitale transformatie sinds een jaar of korter op de agenda. Het maken van digitale slagen is voor het grootste deel van de respondenten niet voor het verrijken van de customer experience, maar moet het de kosten verlagen.

Uit de FinTech Barometer 2019, die is opgesteld door softwareleverancier Onguard, blijkt dat het leeuwendeel van de CFO’s geen voorrang geeft aan het verbeteren van de customer experience: voor 32% van de respondenten is CX-verrijking de belangrijkste reden om te investeren in digitaal transformeren. Dat terwijl meer dan de helft (51%) technologische innovaties wil inzetten voor het verlagen van de kosten.

Top of mind
Om de digitale transformatie tot een succes te brengen, kiest 3 op de 4 chief financial officers voor het samenwerken met fintechs. Bij veel van deze bedrijven (62%) staat technologisch innoveren sinds een jaar of korter op de agenda. Onguard’s ceo, Bert van der Zwan, noemt dit opvallend. ‘Dit verklaart echter wel waarom veel bedrijven nog niet toe zijn aan het verbeteren van de customer experience met behulp van de digitale transformatie. Dankzij de transformatie is het voor organisaties eenvoudig om allerlei data over klanten te verzamelen.’


comments powered by Disqus