VR-experience voor klanten British Airways
Op vluchten van Londen naar New York biedt luchtvaartmaatschappij British Airways passagiers in de eerste klasse sinds kort een VR-beleving. Met behulp van speciale headsets van producent SkyLights kunnen zij films, documentaires en reisprogramma’s bekijken ‘in 2D, 3D of 360 graden-formaat’.
‘Virtual reality heeft de kracht om het entertainmentniveau aan boord te revolutionaliseren’, meent Sajida Ismail, Head of In-flight Product bij de Britse luchtvaartmaatschappij. ‘Deze nieuwe brillen moeten een unieke en memorabele reis creëren voor onze first class-klanten.’ De VR-proef loopt tot eind dit jaar.
CX stijgt tot grote hoogte
British Airways is de laatste maanden vrij actief op het gebied van de klantbeleving. Zo worden klanten als gevolg van een CX-upgrade in februari dit jaar beter geholpen wanneer de customer journey niet volgens plan gaat. Daarbij liet de vliegtuigmaatschappij vorige zomer bijvoorbeeld ook weten de kwaliteit van het eten aan boord te gaan verbeteren, door passagiers te trakteren op een viergangendiner in restaurantstijl.
Lees ook: Stijgende servicelat bij vliegtuigmaatschappijen