Esprit focust op digitale CX
Modemerk Esprit is in zee gegaan met Salesforce om zijn digitale strategie voor consumenten en retailers te versterken. Door e-commerce en marketing samen te brengen op één enkel platform wil het bedrijf ‘geconnecteerde, intelligente en gepersonaliseerde winkelervaringen’ realiseren.
Leif Erichson, Chief Digital & Operations Officer bij Esprit, geeft te kennen dat meer dan een kwart van de omzet van het modemerk digitaal wordt gerealiseerd. ‘Dankzij dit partnerschap kunnen we dit belangrijke kanaal laten groeien met nieuwe klantervaringen’, meent hij. De ‘toonaangevende technologie en consequente klantfocus’ van Salesforce past volgens hem perfect bij de strategie van Esprit en zal het bedrijf beter in staat stellen ‘om de klantenbehoeften in het digitale tijdperk in te vullen’.
Het modemerk maakt gebruik van Salesforce Commerce Cloud, Marketing Cloud en Einstein, zodat het bedrijf – bij monde van de softwareleverancier – met behulp van artificial intelligence ‘verrijkte marketing- en e-commercetrajecten kan bouwen die naadloos over mobiele, sociale, web- en andere kanalen heen lopen’.