Helen Zuurmond verruilt HEMA voor Wehkamp
Wehkamp beschikt sinds kort over een nieuwe Chief Marketing Officer: Helen Zuurmond. Zij ziet mooie kansen bij het Zwolse retailbedrijf: ‘Uiteindelijk willen we het platform zijn dat iedereen aanspreekt in zijn of haar persoonlijke klantbehoeftes.’
Ceo Graham Harris geeft aan heel blij te zijn dat Helen het Wehkamp-team komt versterken ‘met haar geweldige ervaring in retailmarketing’. ‘We zijn zeer enthousiast over de richting die Wehkamp opgaat en Helen zal een belangrijke bijdrage leveren aan de manier waarop onze klanten ons merk ervaren’, stelt hij.
Ratio linken aan emotie
Zuurmond deed afgelopen jaren ruime ervaring op in de retailbranche, onder meer bij Ahold, Rituals, V&D en meest recent HEMA. Bij Wehkamp volgt ze Joost van Hilten op, die recent zijn functie als Chief Marketing & Product Officer neerlegde. Zuurmond omschrijft het Zwolse bedrijf als ‘sympathiek’ en ‘oer-Hollands’, dat bewezen heeft in staat te zijn de omslag te maken naar een modern digitaal bedrijf. ‘Op deze mooie basis bouw ik graag verder, samen met mijn team. Mijn kracht ligt vooral in het combineren van ratio en emotie. Dat doen we al heel goed, maar er liggen nog veel meer kansen. Uiteindelijk willen we het platform zijn dat iedereen aanspreekt in zijn of haar persoonlijke klantbehoeftes.’
Lees hier het uitgebreide interview dat CustomerFirst afgelopen zomer had met HEMA, waar Zuurmond toen nog Head of CRM & Customer Service was.