Transavia geroemd om personalisatie
De DDMA Dutch CRO Award in de categorie ‘Personalisatie’ is onlangs in de wacht gesleept door Transavia. De luchtvaartmaatschappij weet data succesvol in te zetten om klantbehoeften inzichtelijk te maken.
Het experiment dat maakte dat Transavia met deze prijs naar huis ging, is in samenwerking met bureau iProspect opgetuigd. DDMA: ‘De jury vindt het mooi om te zien hoe data inzicht geeft in de verandering van de behoefte van bezoekers naarmate de dag van vertrek dichterbij komt. Het aanspreken van de bezoeker op datgeen wat hem of haar raakt, werkt duidelijk in het creëren van resultaat.’ De branchevereniging benadrukt daarbij het belang van doortesten; de organisatie heeft voorafgaand twee experimenten gedaan voordat deze verbetering werd doorgevoerd.
Elf organisaties streden tijdens het evenement vorige week om diverse awards. Beerwulf won in de categorie ‘Conversie’, Bruynzeel in de categorie ‘Acquisitie’ en Lampenlicht wist zich de onderscheiden op het gebied ‘Mobiel’.