Pathé promoot Snapchatsollicitatie
Pathé zet Snapchat in om nieuwe medewerkers te werven. Nederlandse jongeren en studenten kunnen sinds deze maand bij de bioscoopketen solliciteren aan de hand van een speciaal ontwikkelde Snapchat AR-lens.
De betreffende lens, die door GoSpooky is ontwikkeld, biedt de gebruiker de mogelijkheid om een korte auditie te doen in de stijl van de bioscoopketen, incluis filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon. De sollicitant uploadt het filmpje vervolgens op Werkenbijpathé.nl.
Dichtbij de doelgroep
GoSpooky-oprichter Tim van der Wiel geeft aan dat tachtig procent van de Nederlandse Snapchat-gebruikers tussen de 18 en 35 jaar oud is. ‘Voor deze groep ligt het gebruik van een lens als sollicitatietool voor de hand: ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform en door advertenties op social media zijn ze ook snel op de hoogte van de vacatures. Je kunt wel alle traditionele middelen uit de kast trekken, maar met deze lens is Pathé dichterbij de doelgroep dan ooit.’
Lees ook:
Snapchat vergt authenticiteit en aandacht
Snapchat benut spraakherkenningstechnologie