Ziggo brengt AR-assistent uit

Ziggo brengt AR-assistent uit
  • 30 oktober 2019
  • Redactie

Ziggo lanceert vandaag een Wifi Assistant, waarmee klanten door middel van AR in kaart kunnen brengen wat de draadloze stand van zaken is. Virtuele wifi-assistent Chris geeft de klant vervolgens tips.

De telecomspeler geeft de klant naar eigen zeggen meer controle met de applicatie: voorheen konden alleen klantenservicemedewerkers het modem uitlezen, nu kan de klant zelf visueel in kaart brengen wat de wifi-kwaliteit is. De 3D-map die de klant nu kan opstellen kan hij vervolgens delen met klantenservice agents wanneer zij tegen problemen aanlopen.

Voorbij het modem
De telco zegt op zoek te zijn gegaan naar een innovatieve en gemakkelijke manier om klanten ‘voorbij het modem’ te helpen. Voornamelijk de virtuele wifi-expert, Chris, zou een tool met veel toegevoegde waarde voor de klant zijn. Zo kan de VA de klant verbetertips geven, zoals het aangeven van mogelijke stoorbronnen, wifi-drukte en tips om het modem of wifi-punt te verplaatsen voor een beter signaal. ‘De Wifi Assistant is hierbij een laagdrempelig hulpmiddel. Als digitaal bedrijf blijven wij innoveren op het gebied van klantbeleving, dus omarmen we moderne technieken zoals AR.’

Onlangs kwam ook al naar buiten dat VodafoneZiggo de klant beter wil bedienen door het mogelijk te maken om foto’s te delen met service agents, zodat (technische) problemen sneller op te lossen zijn.




comments powered by Disqus