BeterDichtbij wil dichterbij gebruiker
Patiënten die gebruikmaken van de BeterDichtbij-app kunnen nu op meerdere manieren contact onderhouden met hun zorgverlener en andersom: zorgverleners kunnen gebruikers audio- en videobestanden sturen. ‘Het is onze ambitie om BeterDichtbij op ieder moment in de reis van de patiënt relevant te laten zijn.’
Patiënten kunnen vanaf deze week thuis een videobeeld of oefening met spraak afpelen. Daarbij is er nu de mogelijkheid voor de zorgverlener om een persoonlijk bericht of een toelichting naar de patiënt te sturen. ‘Als er vanuit de praktijk de wens komt om audio en video toe te voegen, dan gaan we daar graag mee aan de slag. Zo proberen we iedere keer de verbinding te maken tussen service, gemak én de behandeling van de patiënt’, aldus medeoprichter Sander Bijl.
Patiëntgemak
De applicatie werd zo’n drie jaar geleden gelanceerd vanuit de SAZ (Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen). De initiatiefnemers wilden het eenvoudiger maken om een digitale band op te bouwen tussen zorgverlener en patiënt. Dat benadrukt het partnerschap met huisartsinformatiesysteem Medicom, om de betrokkenheid en het gemak van patiënten te vergroten. Eerder dit jaar besloot het platform samen te werken met KNMP, branchevereniging voor apothekers, om patiënten te voorzien in extra informatie over medicatie.