KSF-leden akkoord met vernieuwde Code Telemarketing
Tijdens de algemene ledenvergadering van de Klantenservice Federatie begin deze maand, is de herziene Code Telemarketing goedgekeurd door de aangesloten partijen. ‘Dit lijkt een goede middenweg.’
De aangescherpte Code, waar DDMA ruim een jaar geleden al op aanstuurde, is een compromis tussen de belangen van twee groepen binnen de KSF. Onder de ledengroep bevinden zich bedrijven die een belang hebben bij telemarketing (als primaire bedrijfsactiviteit of als uitbesteder) én bedrijven die willen dat hun klanten juist niet worden lastiggevallen door ongewenste telefoontjes. ‘We willen wel graag dat je zaken kunt blijven doen via de telefoon, maar we hebben ook last van het negatieve imago van telemarketing. Enerzijds willen de mogelijkheden houden en anderzijds willen we die inperken. De nieuwe Code lijkt een goede middenweg’, aldus KSF-directeur Geeske te Gussinklo.
01-01-2020
De volgende stap is dat de herziene Code Telemarketing ter instemming wordt voorgelegd aan de leden van de Reclame Code Commissie-kolom ‘Channel’ (denk aan contactkanalen als televisie, tijdschriften, post, telefonie). Ook de andere kolommen van de RCC – creatieven, adverteerders, consumenten – krijgen daarna de Code voorgelegd. Het streven is dat de Code in werking treedt per 1 januari 2020 en dan algemeen bindend is voor alle organisatie in Nederland die telemarketing toepassen.
Lees ook:
Telemarketing volledig in de ban?
Rug telemarketeer tegen de muur
EPV gooit knuppel in het datahoenderhok