Bebot: praten over Tokio’s OV

Bebot: praten over Tokio’s OV
  • 3 januari 2020
  • Redactie

Bebot, volgens de makers de eerste AI-aangedreven chatbot voor reizigers, wordt sinds kort ingezet voor de metrolijnen van Tokio. Toeristen en forenzen kunnen communiceren met de AI-bot, wat hen diverse real-time informatie geeft over het openbaar vervoer. Het grotere doel: al het verkeer verspreiden vóór de Olympische Spelen.

Bespoke, de maker van Bebot, stelt dat de chatbot in staat is de reiziger op het juiste moment in de klantreis relevante informatie te bieden. De reizigers krijgen toegang tot lokale informatie, krijgen navigatiehulp en ontvangen status-updates over treinen, bussen metro’s en trams.

Olympische Spelen
Het bedrijf achter de AI-bot probeert ook om het gebruikersgemak te verbeteren, door Bebot zo te ontwikkelen dat er weinig vragen meer van reizigers nodig zijn om hen een bepaalde ervaring te bieden. ‘Wanneer een klant met Bebot in contact komt, kunnen ze de bezienswaardigheden, lokale attracties en winkels ontdekken die ze misschien hebben gemist. Dat betekent dat AI het spitsverkeer vermindert en verspreidt over verschillende regio’s wat het toerisme in Tokio verlicht.' Bespoke belooft ook het land te steunen in de voorbereidingen voor de Olympische Spelen.


comments powered by Disqus