Steps en Promiss wachten digitale avonturen
Online krijgt een absolute hoofdrol bij kledingzaken Steps en Promiss. Moederbedrijf FNG laat vandaag weten ‘mee te evolueren in de onmiskenbare digitale ontwikkeling binnen de fashion retail’ en kiest zodoende voor een digital first kanaalstrategie voor de genoemde merken.
Concreet houden de stappen in dat er nog meer zal worden ingezet op de verkoop van collecties en merken via eigen webshops en online partners als Wehkamp en Zalando. Op dit moment zijn de digitale verkoopkanalen van Steps en Promiss al verantwoordelijk voor ruim de helft van de omzet van beiden merken. ‘Wij zien wekelijks een verdere versnelling in het online-shopgedrag van onze klanten. (…) Door vanaf nu volledig te focussen op dit digitale succes kunnen we onze klant nog beter en sneller bedienen met actuele en kwalitatieve mode voor werk en vrije tijd’, stelt Richard Turk, managing director FNG Nederland.
Als gevolg van de digitaliseringslag sluit FNG dit voorjaar alle Promiss-winkels en 38 (van de 43) Steps-winkels in Nederland. In de betrokken winkels zijn 108 vaste werknemers en 126 tijdelijke werknemers actief. Naar verwachting kan circa de helft van de betreffende vaste medewerkers herplaatst worden binnen andere FNG-formules in Nederland.