Taco Bell zet tanden in war on talent
In zijn streven om getalenteerde medewerkers aan boord te halen, gooit Taco Bell het over een andere boeg. De Amerikaanse fastfoodketen kondigde onlangs aan het beleid voor ziekmeldingen voor alle medewerkers iets te versoepelen, plus de algemeen directeuren van bepaalde vestigingen worden straks beloond met een jaarsalaris van $ 100.000.
In een verklaring geeft Taco Bell aan deze stappen te zetten om de performance van restaurantlocaties en de medewerkertevredenheid te verbeteren, evenals bij te dragen aan de werving en retentie van medewerkers in zijn vestigingen. ‘Naarmate Taco Bell zijn voetafdruk uitbreidt, neemt onze verantwoordelijkheid om positieve impact te genereren toe’, vindt ceo Mark King.
Terwijl de werkloosheid in de Verenigde Staten momenteel rond historische dieptepunten zweeft, strijden fastfoodketens en retailbedrijven om talent. Zo proeft Shake Shack aan een vierdaagse werkweek en heeft Starbucks bijvoorbeeld voordelen toegevoegd voor de geestelijke gezondheid van zijn personeelsleden. Niet alle werknemers zijn overtuigd van zulke initiatieven: zij pleiten vooral voor een hoger inkomen en het voorkomen van onderbezetting op de werkvloer.
Lees ook: Werkgever haalt alles uit de kast