7/10 Nederlanders verandert door ervaring

7/10 Nederlanders verandert door ervaring
  • 13 februari 2020
  • Redactie

Winkeliers en retailers die zich meer inzetten op het bieden van ervaringen blijken toekomstbestendiger te zijn dan ouderwetsere ondernemingen. Meer dan tweederde van de Nederlanders zou zijn of haar koopgedrag aanpassen wanneer een andere customer experience wordt geboden.

Uit recent onderzoek van Epson blijkt dat Europese consumenten enthousiast zijn over de ontwikkeling van technologieën om een betere klantervaring neer te zetten. De onderzoekers stellen dat merken hiermee nieuwe middelen tot hun beschikking hebben om klanten en bezoekers aan zich te binden. 6 op de 10 respondenten denkt dat zogeheten meeslepende ervaringen waar bijvoorbeeld VR of AR wordt toegepast, de toekomst zijn van de fysieke winkelvloer. 66% is bereid hier meer voor te betalen.

Persoonlijk boven specialistisch
Eerder deze week kwam uit een ander onderzoek naar voren dat het gros van de consumenten vindt dat er meer digitale service op de fysieke winkelvloer moet worden geïntegreerd. Anders dan uit het onderzoek van Epsos, leeft onder deze groep respondenten de toepassing van specialistische technologie een stuk minder. Waar een derde graag gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangt, vindt 11% het belangrijk dat een winkel AR-brillen op voorraad heeft om de producten op een andere manier te beleven.


comments powered by Disqus