Samenwerking tussen gevleugelde grootmachten
KLM, Delta, Air France, en Virgin Atlantic hebben deze week een joint venture aangekondigd. ‘Deze stap is ten behoeve van onze klanten, zodat we hen de keuze kunnen geven tussen vier grote luchtvaartmaatschappijen die hun netwerk combineren.’
Het partnerschap zal een kwart van alle trans-Atlantische vluchten gaan uitvoeren en heeft hiermee een betere positie ten opzichte van grootmacht British Ariways. Passagiers van de maatschappijen kunnen onder meer eenvoudiger reizen boeken, en kunnen gebruikmaken van een gecombineerd spaarprogramma van de vier airlines.
Gecombineerde experience
Air France-KLM ceo, Benjamin Smith, verklaart dat de samenwerking ten goede komt aan de gecombineerde ervaring van reizigers. De joint venture wordt de komende maanden nog uitgebreid, gepaard met de lancering van meerdere initiatieven. Passagiers kunnen kortere overstaptijden verwachten tussen intercontinentale vluchten, net als het ‘verlichten van de luchthavenervaring – van inchecken tot bagageclaim’.
Digi-ambities
Delta zelf spijkert hard aan de digitale weg: van het breed inzetten van klantdata voor een gepersonaliseerde ervaring tot het daadwerkelijk inzetten van technologische verbeteringen. Multichannel-strategieën, in-app verbeteringen en de toepassing van augmented reality. Tijdens de jaarlijkse technologiebeurs Consumer Electronics Show in Las Vegas deed ceo Ed Sebastian een boekje open. Lees hier het artikel op CustomerFirst.nl.
- Virgin Atlantic
- klantcontact
- Delta
- KLM
- Air France
- joint venture
- passagiers
- samenwerking
- reizigersbeleving
- klantgericht