1 op 3 medewerkers is futloos

1 op 3 medewerkers is futloos
  • 06 februari 2020
  • Redactie

Het energieniveau van de werkende Nederlander is voor 33% van de ondervraagden laag. Tweederde van de medewerkers noemt een niet-luisterend management de grootste energielek van het bedrijf.

Uit onderzoek van onderzoeksbureau MSI-ACCI Europe onder circa duizend Nederlandse medewerkers blijkt dat een derde van de respondenten geen energie meer heeft aan het eind van de dag. Naast dat het overgrote deel van de medewerkers zegt dat managers geen aandacht geeft van ideeën, zegt bijna de helft van hen dat de verbeterplannen niet wordt gerealiseerd.

Klant = key
Op klantgebied gaat er volgens de onderzoekers het een en ander mis. De helft van de medewerkers vindt dat het management niet het goede voorbeeld geeft in het centraal stellen van de klant. 51% ervaart te weinig ruimte om ondernemerschap te tonen in het oplossen van klantproblemen. Dit kan beter: de onderzoeksresultaten tonen aan dat 1 op de 5 medewerkers aan het einde van de dag wel energie overhoudt wanneer ze klanten kunnen helpen in het oplossen van problemen.

Lees ook: Klagende klant? Toets 3

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • HRM
  • Reacties
  • Link