Foot Locker lanceert FLX
Foot Locker werkte de afgelopen twee jaar naar eigen zeggen non-stop aan de ontwikkeling van een nieuw lidmaatschapsprogramma. Deze week lanceerde de retailer FLX. Het merk is hoopvol over de resultaten. ‘Let’s change the sneaker industry.’
Alle dochterondernemingen van de retailer die in Amerika bekend zijn – Lady Foot Locker, Kids Foot Locker, e.d. – worden in het nieuwe programma samengevoegd om klantloyaliteit een boost te geven. Het programma zorgt ervoor dat klanten online een sneaker kunnen reserveren, nog voor de lancering van het product. Ook introduceert de keten een beloningssysteem, afgestemd op verschillende klanten hun uitgavepatroon. Naast nieuwe schoenen aan te schaffen, kunnen klanten ook punten verdienen door online activiteiten als het invullen van enquêtes.
SX?
Onderdeel van het reserveringssysteem van FLX is dat iedere klant slechts één paar schoenen kan reserveren; op dit moment worden nog veel sneakers doorverkocht op websites als eBay. Foot Locker wil dit tegengaan, met een (naar eigen zeggen) nobel doel. ‘Ons doel met FLX is om de beste producten ter wereld in zoveel mogelijk handen te krijgen.’
- retentie
- Foot Locker
- sneaker
- belongingsprogramma
- klantloyaliteit
- loyaliteit
- klantrelatie
- sneaker industry
- FLX