Robotcoach lost financiële perikelen op
Historische klantdata, machine learning en algoritmes inzetten in het belang van de klant: Mail to Pay lanceert Payment Coach. Deze robot navigeert klanten naar een betere financiële situatie, zonder menselijke tussenkomst.
De Payment Coach zou volgens Mail to Pay, ontwikkelaar van creditmanagementsoftware, klanten ondersteunen in het zoeken naar de best passende oplossing voor een betaalachterstand. Nadat een klant een betalingsherinnering ontvangt, bevraagt de bot hem of haar enkele standaard vragen, waarna de beste oplossing wordt vastgesteld. Dat varieert van betalingsuitstel tot een schuldhulptraject.
Klantenserviceperikelen
Volgens Director Client Relations, Dennis Faas, zijn organisaties veel menskracht en tijd kwijt aan het registreren en opvolgen van betaalafspraken, terwijl het voor klanten prettig is om zelf invloed te hebben op financiële oplossingen. ‘Kun je als klant je betaalachterstand niet betalen, dan hoef je geen contact meer op te nemen met de klantenservice. Je beantwoordt gewoon via je mobiel – of welk device dan ook – enkele vragen. Dat neemt drempels weg.'
- customer experience
- robotisering
- klantdata
- Mail to Pay
- financiële dienstverlener
- betaalachterstand
- algoritmes
- machine learning
- management
- klantenservice
- drempels
- Payment Coach
- AI
- perikelen