1 op 3 neemt algoritmes onder de loep

1 op 3 neemt algoritmes onder de loep
  • 29 juni 2020
  • Redactie

‘Naarmate de samenleving steeds verder digitaliseert, groeit de belangstelling voor AI.’ Een derde van de Europese organisaties wil in 2022 verder experimenteren met kunstmatige intelligentie binnen de organisatie. Mede dankzij de coronacrisis zou er sprake zijn van een AI-revolutie.

Softwareleverancier Interxion ondervroeg voor het recent verschenen onderzoek ruim 2.000 IT-beslissers uit Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Denemarken en Zweden. Bijna tweederde van deze respondenten zeggen al één of meerdere vormen van kunstmatige intelligentie in te zetten binnen het bedrijf. 32,5% is voornemens om AI te zullen gebruiken in een operationele toepassing. 18% wil diverse toepassingen gaan gebruiken.

Customer experiences
De resultaten van het onderzoek liggen in lijn met voorspellingen van onderzoeksbureau Gartner, dat voorziet dat driekwart van de ondernemingen in 2024 volledig kunstmatige intelligentie zal inzetten. Mede door de coronacrisis is de samenleving gedigitaliseerd, is ook Giuliano Di Vitantonio, CMO bij Interxion, van mening. ‘De AI-revolutie is ontstaan doordat de techniek processen weet te automatiseren, nieuwe strategische inzichten kan opleveren, innovatie laat versnellen en de ervaringen van klanten verbetert.’


comments powered by Disqus