Aldi opent deuren voor beter klantcontact

Aldi opent deuren voor beter klantcontact
  • 22 september 2020
  • Redactie

Supermarktketen Aldi timmert hart aan de weg om klanten beter van dienst te zijn. Sinds kort is de retailer te bereiken via een eigen klantenserviceafdeling en via social media. ‘Het is een feit dat we lang een gesloten bedrijf waren, daar willen we nu een einde aan maken.’

Naast het verbeteren van de bereikbaarheid, heeft Aldi ook geïnvesteerd in externe communicatie. Sinds kort zijn er ook tv-commercials gelanceerd. Nienke van de Streek, directeur marketing- en communicatie vertelt in een interview met het AD over de nieuwe koers. Met de verbeterde zichtbaarheid voor de consument en het bijschaven van de bereikbaarheid tracht de keten meer openheid te bieden richting de klant. ‘Als je hun bondgenoot bent, dan moet je er ook zijn als ze vragen hebben. Daarom hebben wij nu ook een klantenservice.’

Mee met de tijd
Volgens retaildeskundige Erik Hemmes komt deze inhaalslag geen dag te vroeg. Het marktaandeel van Aldi zakte het afgelopen jaar van 6,1 naar 5,9%, die van Lidl van 10,9 naar 10,7%. Ketens als Albert Heijn (34,9%) en Jumbo (21%) komen daar ver bovenuit. ‘Ze moesten wel uit hun schulp kruipen om met name Lidl bij te benen. Aldi heeft de laatste jaren veel klanten aan Lidl verloren, dus ze zullen flink op de trom moeten slaan om zich weer te laten gelden.’

Lees ook: AH stunt met kassaloze experiences.




comments powered by Disqus