Cathay Pacific biedt customer service via WhatsApp
Cathay Pacific wil zijn bereikbaarheid verbeteren voor een zo volledig mogelijke klantervaring. De Nederlandse consument kan nu bij de airline terecht via WhatsApp.
Reizigers kunnen nu via WhatsApp op een snelle en laagdrempelige manier hulp krijgen bij bijvoorbeeld boekingen, wijzigingen of upgrades. Met het nieuwe contactkanaal tracht de internationale airline in te spelen op de huidige ontwikkelingen op het gebied van communicatie. ‘Tegenwoordig communiceren onze reizigers, naast via gebruikelijke middelen zoals de telefoon of per mail, ook graag door middel van instant messaging. Door de toevoeging van de WhatsApp service-tool kunnen we een naadloze en efficiënte klantenservice-ervaring bieden hier in Nederland.’
Nederlandse pilot
KLM was in 2017 de Aziatische airline voor. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij deed toen mee aan een testprogramma om de WhatsApp-dienst toe te voegen aan hun klantcontactkanalen. ‘We willen zijn waar de klant is en dit is een puzzelstuk in de mondiale dekking.’
- klantcontact
- online klantervaring
- klantervaring
- Cathay Pacific Airways
- customer experience
- customer service