Leen Bakker komt met eigen bezorgservice

Leen Bakker komt met eigen bezorgservice
  • 8 oktober 2020
  • Redactie

Leen Bakker komt met een eigen bezorgservice waarmee de klant zijn meubels thuis kan laten bezorgen. De ‘Last Smile’ – zo noemt de retailer de service – moet zorgen voor een volgende stap in het verbeteren van de customer journey.

De meubelketen geeft aan door de nieuwe service meer controle te krijgen over het bezorgproces, waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die meer aansluit bij de verwachting van de klant. Vorig jaar startte het bedrijf een pilot met het thuisbezorgen van volume-orders zoals banken, boxsprings, laminaat en tuinmeubelen. De test zorgde volgens de retailer voor een hogere klanttevredenheid en daarom besloot het bedrijf een groot deel van alle tweemans leveringen zelf uit te voeren.

Productkennis en klantcontact
Met de eigen bezorgservice wil het bedrijf de klant ontzorgen door snelle, betrouwbare leveringen op de door de klant zelf gekozen tijdvakken. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor de bezorgers. Zij worden voordat ze de weg opgaan intern opgeleid. Tijdens de training ligt de nadruk op productkennis en klantcontact. Momenteel heeft de retailer 50 bezorgers in dienst.

In 2018 hervormde de meubelketen on- en offline om de online customer journey voort te zetten in fysieke winkels. Voor de betere integratie tussen de webshop en winkel zet het bedrijf een zogenaamde configurator in.




comments powered by Disqus