CM.com brengt sms-opvolger naar Nederland
Mobiele dienstverlener CM.com lanceert in samenwerking met Vodafone de nieuwe generatie sms in Nederland. Rich Communication Services (RCS) kan worden ingezet als klantcontactkanaal en is volgens het partnerschap een veilig berichtenmedium om bijvoorbeeld betalingen te voltooien.
Waar sms zich beperkt tot platte tekst, is RCS interactiever, met onder meer typing-indicatoren, ontvangstbevestigingen, foto's van hoge kwaliteit en messaging via wifi. ‘RCS stelt bedrijven in staat op een rijkere en veiligere manier te communiceren met de consument’, aldus CM.com. Het medium zou veiliger in het gebruik zijn: organisaties die RCS inzetten, worden eerst volledig gecheckt door een provider. In het belang van de consument: men hoeft zich geen zorgen te maken dat hackers misbruik maken van het medium.
Servicemogelijkheden
Een ander voordeel van de berichtenservice: het bereik. Naar schatting zijn wereldwijd 1,2 miljard telefoons in omloop die compatibel zijn met RCS. CM.com stelt dat dit zorgt voor een hoge response rate. ‘RCS biedt bedrijven de mogelijkheid om op mobiel een volledig customer journey te creëren waarin alle touch points terugkomen. Daarnaast speelt RCS in op de behoefte aan real-time en persoonlijk contact’, aldus ceo Jeroen van Glabbeek. Vodafone concludeert dat het berichtenmedium een grote kans kan zijn voor klantenserviceafdelingen.
- sms
- contact
- aankoop
- klantenservice
- customer contact
- communicatie
- klantcontact
- veiligheid
- CM.com
- CX
- customer service management
- Vodafone
- response rate
- RCS