Vodafone NZ implementeert nieuwe clouddienst
Vodafone Nieuw-Zeeland gaat samenwerken met Amazon Web Services (AWS) om Amazon Connect te implementeren, een omnichannel cloud-contactcentrum, om een gepersonaliseerde en verbeterde klantervaring te bieden.
Het contactcenter van het Nieuw-Zeelandse telecombedrijf ontvangt circa 1,7 miljoen telefoontjes per maand en de implementatie van Amazon Connect stelt het bedrijf instaat om kunstmatige intelligentie en machine learning-diensten te gebruiken om de interacties met de klant te automatiseren en de klantenservice op het platform te verbeteren.
Klantervaring
Ook omvat de nieuwe clouddienst spraak- en chatdiensten om klanten een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden, wachttijden te verkorten en problemen sneller op te lossen. ‘We hebben voor AWS gekozen om ons te helpen de klantervaring in ons contactcenter te transformeren. Amazon Connect biedt de beste technologie in zijn klasse en zal onze digitale klantenservice via alle interactiekanalen verbeteren’, aldus Antony Welton, Customer Operations Director bij Vodafone NZ.
Lees ook: Hoe Vodafone inspelt op klantbehoefte