Walmart komt met nieuwe boodschap
Walmart start met een pilot waarbij klanten op elk moment van de dag hun verse boodschappen kunnen laten bezorgen, zonder zelf thuis te zijn. Met deze nieuwe ontwikkeling wil de Amerikaanse supermarktketen voldoen aan de steeds veranderde vraag van de consument.
Door het gebruik van een slimme koelbox die klanten buiten hun huis moeten plaatsen, kan de bezorger op ieder moment langskomen en de boodschappen op een veilige en contactloze manier leveren. De koelbox van HomeValet wordt aangedreven door het Internet of Things (IoT) -platform en bevat drie zones waar boodschappen op verschillende manieren – ingevroren, gekoeld of op kamertemperatuur – kunnen worden bewaard. Zodra de bezorger onderweg is, wordt dat gecommuniceerd met de box, zodat deze bij aankomst toegang heeft tot de vergrendelde koelbox.
24/7
‘Het vooruitzicht van deze technologie is intrigerend, zowel voor klanten als voor Walmart's ‘last mile delivery’-inspanningen’, aldus Tom Ward, senior VP Klantproducten bij Walmart U.S. ‘Klanten hoeven hun dag niet te plannen rondom de bezorging van hun boodschappen. Voor Walmart biedt het de mogelijkheid om 24 uur per dag, zeven dagen per week artikelen te bezorgen.’
Lees ook: Hoe Walmart de online klant voor zich wint
- technologie
- boodschappen
- thuisbezorgen
- Walmart
- supermarkt
- bezorgen
- Smart Box
- koel box
- HomeValet
- innovaties