Deen gooit handdoek in de ring
Deen, de supermarkt die in 2020 tot klantvriendelijkste supermarkt werd bekroond, verdwijnt zeer waarschijnlijk uit het Nederlandse straatbeeld. Het bedrijf is van plan de 80 winkels, de distributiecentra in Hoorn en Beverwijk, overige bedrijfsonderdelen en het hoofdkantoor in Hoorn te verkopen.
De intentie is om 39 winkels om te zetten naar de Albert Heijn-formule, 22 winkels naar de Vomar Voordeelmarkt- en 19 naar de DekaMarkt-formule. Wat de overname precies betekent voor de medewerkers van Deen, wordt bekendgemaakt zodra de afstemming van het sociaal plan met vakbonden en ondernemingsraden heeft plaatsgevonden. Alle supermarktmedewerkers behouden hun baan.
Veranderende markt
Om toonaangevend te blijven in de snel veranderende en competitieve foodretailmarkt zijn volgens de directie van Deen de komende jaren forse inspanningen nodig. De supermarktketen zou met het oog op de toekomst flink moeten investeren in de mechanisatie van de logistiek en e-commerce. De omvang van de nodige investeringen heeft de familie in goed overleg met de directie doen besluiten om een andere strategische keuze te maken en het bedrijf te verkopen.
De overname is volgens algemeen directeur Leendert van Eck, die het concern sinds 2016 aanstuurt, dan ook een moeilijke, maar logische stap. ‘We hebben een mooi bedrijf opgebouwd en dankzij het harde werk van onze medewerkers en onze loyale klantenkring kunnen we terugkijken op prachtige jaren. Om toekomstbestendig te zijn, zijn forse financiële inspanningen nodig, maar de familie heeft een andere keuze gemaakt,’ aldus van Eck.
- klantenservice
- klanttevredenheid
- klantbeleving
- supermarkt
- klantinteractie
- customer experience
- klantcontact
- overname
- klantreis
- Deen
- klantvriendelijk
- klantdata
- winkelen
- klantervaring
- customer journey
- Vomar
- medewerkersgericht
- service
- albert heijn