Belgische retailer krijgt gratis platform voor online afspraken

Belgische retailer krijgt gratis platform voor online afspraken
  • 31 maart 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Klanten mogen sinds dit weekend in Belgische niet-essentiële winkels enkel nog op afspraak komen. AddRetail lanceert er daarom een handig gratis platform, waarmee winkeliers hun klanten de mogelijkheid kunnen bieden een tijdslot te reserveren voor een bezoek.

Een gratis oplossing op maat, voor iedereen
Als antwoord op deze situatie lanceert AddRetail, Belgische communicatiebureau gespecialiseerd in retail: 'Shopbooking.be'. Deze website is volledig gratis en stelt handelaars in staat een online kalender aan te maken om afspraken met hun klanten te vergemakkelijken. Het enige wat Beglische winkeliers hoeven te doen, is hun bedrijfsinformatie invoeren. Het AddRetail-team zal daarna de op maat gemaakte tool zo snel mogelijk ontwikkelen en aanleveren.

Naast het vergemakkelijken van afspraken maken, geeft de tool de winkelier, via de gereserveerde tijdslots, ook een continu overzicht van het klantenverkeer in de winkel. Op die manier is er dus geen risico op een overschrijding van het aantal toegestane klanten in de winkel. Bovendien heeft de retailer ook zicht op het toekomstige aantal klanten en kan hij of zij het nodige personeel inschakelen in de winkel.

De kalender is zo ontwikkeld dat hij op alle communicatiekanalen van de retailer kan worden gecommuniceerd, zoals website en Facebook-pagina. Myriam Blanpain, ceo en oprichter van AddRetail: 'We zijn ervan overtuigd dat we samen sterker staan. Toen de nieuwe maatregelen werden aangekondigd, beseften we onmiddellijk dat ze voor sommige grote handelaars gemakkelijker te volgen zouden zijn dan voor de kleinere spelers. Daarom wilden wij onze expertise op het gebied van retailcommunicatie en webontwikkeling aanbieden aan de Belgische handelaars. We zijn ervan overtuigd dat het complementaire karakter van online- en offlineverkoop de sterke positie van de retail in 2021 zal versterken. We geloven nog steeds heilig in de kracht van fysieke winkels. We willen hen, op onze manier, een duwtje in de rug geven in deze uitdagende periode.'
(PvWK, beeld: AddRetail)

comments powered by Disqus