Soda viert drie DIA Awards met Twill en Woonstad Rotterdam
Samen met Twill, de scale-up van Maersk, en Woningbouwvereniging Woonstad Rotterdam heeft digital product design bureau Soda studio drie Dutch Interactive Awards (DIA) gewonnen. In de categorieën Service, Digitale Transformatie als B2B Commerce bleken de cases volgens de jury ijzersterk.
Twill en Soda hebben dubbel prijs bij de DIA Awards
Twill en Soda ontwikkelden een platform voor het boeken en managen van logistiek en transport, speciaal voor kleine ondernemers. Met een gebruiksvriendelijke en intuïtieve interface kunnen zij stap voor stap een container boeken en worden zij ondersteund bij alle processen daarbij. In 2020 zijn er meer dan 200.000 containers verscheept dankzij Twill, maar liefst 13 keer zoveel als het voorgaande jaar.
Samen met het team van Twill zorgde Soda voor onder andere een integratie- en transformatiestrategie, een design system en extreem sterk UX design voor het nieuwe platform. En dat bleef bij de jury niet onopgemerkt, het werk werd beloond met een gouden DIA in de categorie Digitale Transformatie en een gouden DIA in de categorie B2B Commerce. De jury noemt de case 'een digitale transformatie in optima forma'.
Digitale prijs voor analoge wereld
Jan Castelijns, CTO van Twill reageert vol trots: 'Het winnen van deze schitterende prijzen maakt ons enorm trots en dankbaar. De logistieke wereld is analoog en complex. Overal ter wereld profiteren MKB-bedrijven van het gemak en de eenvoud waarmee Twill toegang geeft tot kansen die eerder alleen weggelegd waren voor de grootste spelers. Al bijna vier jaar werkt ons ervaren internationale team samen met Soda Studio om de beste klantervaring te bieden. Soda studio is een belangrijke partner waar we heel goed mee samenwerken. Ze zijn uitdagend, inspirerend en maken hun beloften meer dan waar. Het winnen van deze DIA awards is een fantastische erkenning voor het mooie resultaat dat we samen hebben neergezet.'
Impact maken met ultieme end-to-end service
Managing UX Director Flin Nortier van Soda, onderdeel van het Amsterdamse collectief MakerStreet, is ook enorm trots op de dubbele score met Twill: 'Twill laat zien hoe je een voorloper kunt zijn op het gebied van de ultieme end-to-end service voor een doelgroep die weinig ervaring heeft met logistiek. Als bureau zijn we super trots op de samenwerking en de kans die we hebben gekregen om samen échte impact te maken binnen deze markt.'
Woonstad Rotterdam en Soda winnen zilver in de Service categorie
Soda verzorgde het complete redesign van de digitale service ervaring van Woonstad Rotterdam. Het resultaat is een toegankelijke en gidsende website die de Rotterdamse bewoner helpt en de druk op bemande service kanalen enorm verlicht. De jury prijst het serviceniveau: 'dat kennen we uit de hotelbranche'.
Vertaling van visie naar ontwerpwaarden en interactie
Bobbie van Beest, senior consultant innovatie & digitale transformatie bij Woonstad Rotterdam: 'We waren al vereerd met de nominatie en zijn uiteraard erg blij met de winst. De erkenning voor het harde werk om onze huurders begrijpelijke, voor iedereen toegankelijke digitale dienstverlening te bieden, voelt goed. De continue aandacht vanuit Soda voor een goede vertaling van visie naar ontwerpwaarden en interactie passend bij onze merkwaarde is key geweest in de realisatie.'
'Erkenning van de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid'
Managing UX director Flin Nortier van Soda was al zeer verheugd met de nominatie en is dan ook opgetogen over de winst. '' We zijn enorm trots op deze DIA Award. Ons team heeft keihard gewerkt en dit is een prachtige erkenning van de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de digitale service ervaring. Mijn complimenten ook aan het team van Woonstad Rotterdam, zij gaven ons veel vertrouwen in de samenwerking en begrijpen het belang van goede service. Soda won in 2019 ook al DIA’s, toen wonnen we goud in de categorie Service en zilver in de categorie Tools voor het project Tap to go voor Albert Heijn.'
Over de Dutch Interactive Awards
'De DIA zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. De DIA reikt binnen 16 categorieën een gouden en zilveren award uit aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers. Bekijk hier het complete juryrapport van 2021 met alle winnaars.'
(bron: DIA)