[NMD21] Kopmels: ‘Ik hecht veel waarde aan het uitwisselen van opgedane kennis'

[NMD21] Kopmels: ‘Ik hecht veel waarde aan het uitwisselen van opgedane kennis
  • 25 juli 2021
  • Redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Een feestelijk en vakinhoudelijk weerzien voor professionals uit o.a. de klantcontact-business en merkenwereld. Pieter Kopmels, Head of Global Marketing bij DSM neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking.

Kopmels (foto) heeft een sterke passie voor B2B Marketing en heeft ruime ervaring opgedaan bij internationale organisaties. Hij is Head of Global Marketing bij de materialendivisie van DSM. Samen met zijn wereldwijd verspreid team richt hij zich op het volledige marketingproces van strategieontwikkeling tot tactische implementatie. Hij staat bekend om zijn pragmatische klantgerichte aanpak en als bruggenbouwer tussen Marketing en Sales. Hij is al geruime tijd actief in het bestuur van de NIMA-B2B community waarvan hij recentelijk is benoemd tot voorzitter.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
20% van wat we leren komt door kennisoverdracht van collega’s en vakgenoten. Jezelf permanent blijven ontwikkelen vind ik belangrijk en ik hecht dan ook veel waarde aan het uitwisselen van opgedane kennis met anderen. In een vakgebied wat bolstaat van gesponsorde boodschappen is het belangrijk om met elkaar de concrete lessen uit de praktijk te blijven delen, over wat wel/niet werkt en voor wie.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Zoals vaker, de grote hoeveelheid aan nieuwe trends, inzichten, tools en buzzwords die ons vakgebied overspoelen. Dat lijkt ons vaak af te leiden van waar het werkelijk om gaat in marketing; zorgen dat we relevant blijven voor de klant en dat we dat beter doen dan concurrerende oplossingen.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Door de grote verschuiving naar digitale klantinteractie als gevolg van de lockdown, merk je dat onze digitale marketing agenda meer aandacht heeft gekregen vanuit Management en Sales. Dit heeft ons geholpen om nieuwe concepten uit te proberen en ambitieuzere nieuwe wegen in te slaan.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Het mooie aan NMD is dat je gedurende een dag met een grote groep vakgenoten samen bent onder één dak. Dat zorgt voor verbinding en uitwisseling. Het is bovendien fantastisch dat je je eigen route kunt samenstellen op basis van jouw persoonlijke interesses. Voor mijzelf is het ook de perfecte gelegenheid om bij te praten met bekenden uit het NIMA-netwerk.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
In mijn sessie over Marketing & Sales Alignment zal ik een praktische inkijk geven in hoe B2B Marketeers meer impact kunnen maken door een nauwe samenwerking met Sales aan te gaan. Dit is overigens net zo relevant voor B2C marketeers die samenwerken met de tussenhandel.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Concrete en praktische inzichten die hen helpen om de relatie met Sales te verbeteren en verder uit te bouwen.
(RB)

Nima Marketing Day op 9 september 2021 zal net als de jaargangen vóór corona worden opgediend als een marketingfestival waar de marketing- en klantspecialisten en ondernemers met de vingers aan de knoppen een hoofdrol spelen. Het perfecte relatie-uitje boordevol kennis en inspiratie, met borrel na afloop. Klik hier voor meer info en kaarten.

Maak ook kennis met andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van HAK
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

comments powered by Disqus