Nespresso vereenvoudigt customer journey bestellen capsules
Nespresso maakt het als eerste koffiemerk in Nederland mogelijk om je koffie via voice assistant te bestellen zonder interactie met een scherm.
Nespresso en Google Voice Assistant werken sinds 2019 samen. Dit heeft geleidt tot de lancering van een aantal nieuwe functionaliteiten van de Google Voice Assistant app.
- Het bestellen van koffie via Google Voice Assistant: handsfree en screenfree
- Het gemakkelijk herhalen van een eerdere koffiebestelling
- Achterhalen van de track & trace code van de bestelling
Deze nieuwe functies zijn erop gericht om de customer journey makkelijker te maken. ‘Nespresso is een merk dat continu zoekt naar innovatieve oplossingen om de klantenbeleving te optimaliseren’, aldus Erik van Houten, Marketing Director van Nespresso. ‘Met de lancering van de nieuwe functies maken we het voor koffieliefhebbers nog gemakkelijker en sneller om koffie te bestellen. De hele bestelling kan handsfree en screenfree plaatsvinden en als klant doorloop je op deze manier een stuk minder stappen, waardoor je sneller je koffie kunt bestellen. Zo zorgen we ervoor dat we onze klanten optimaal van dienst kunnen blijven zijn.’
De Voice-assistent van Nespresso – te gebruiken via de Google Assistant (op elke Android telefoon en via de Assistant app op Iphones) of via Google devices (Nest, Mini, Home) - helpt consumenten naast het bestellen van koffie ook bij het maken van koffiekeuze, biedt koffierecepten en geeft meer inzicht in bijvoorbeeld de herkomst van koffie.