Teleperformance keert terug in België
Teleperformance maakte zijn herintrede op de Belgische markt. Het customer care center keert na acht jaar terug op Belgische bodem.
Begin volgend jaar opent het customer care-center een vestiging in Post X te Antwerpen. Binnen drie tot vijf jaar zouden er dan 400 werkplekken moeten zijn. Het uiteindelijke doel is marktleider te worden in Beglië.
Het beursgenoteerde Teleperformance, van oorsprong een Frans bedrijf, hoort tot de grootste spelers ter wereld op het vlak van het uitbestede customer relationship management diensten (CRM). Ruim 80% van de aandelen is in handen van institutionele investeerders. Vorig jaar noteerde de groep een omzet van 5,73 miljoen euro. De groep telt intussen 380.000 medewerkers in 84 landen. Teleperformance staat ook al jaren lang op nummer 1 in de Contact center top-20 van CustomerFirst zelf. Qua omzet is het bedrijf ook de marktleider in Nederland.
In 2013 trok Teleperformance zich evenwel terug uit de Belgische markt. 'Bedrijfseconomisch waren de activiteiten niet langer te verantwoorden en ook de sociale omgeving bleek niet meteen bevorderlijk. We zijn in de voorbije jaren de Vlaamse markt evenwel blijven bewerken vanuit Maastricht, de Waalse vanuit Marokko', aldus Norbert van Liemt, ceo Teleperformance Benelux en Suriname, tegen DVO.