Startselect kiest voor Zendesks customer service platform

Startselect kiest voor Zendesks customer service platform
  • 4 maart 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Startselect, een verkoper van online giftcards, mobiele en game-tegoeden, abonnementen en digitale games, heeft gekozen voor hetcustomer service platform van Zendesk.

Sinds de start in 2009, is Startselect uitgegroeid tot Europa’s grootste verkooppunt voor alles wat met game-credits en giftcards te maken heeft. Startselect heeft volgens Zendesk strakke SLA’s met partners afgesproken, zoals 90% van alle klantcontacten binnen één uur afgewikkeld en minimaal 75% first call resolution.

'Het platform van Zendesk heeft Startselect geholpen om de klantcontacten beter te structureren en te verwerken. Alles wat binnenkomt is in één platform gekoppeld, wordt direct gefilterd en komt bij de juiste persoon binnen', aldus het persbericht. 'Met Zendesk kan Startselect bovendien blijven doorontwikkelen en kunnen snel nieuwe kanalen worden gekoppeld.'

Startselect meldt dat het bedrijf kosten bespaart dankzij voortdurende monitoring en analyse, zo kunnen bepaalde klantvragen 20 procent sneller worden afgewikkeld. Op 7.500 contactmomenten per maand scheelt dat enorm, aldus het bedrijf. Dat stelt ook dat de sales in omvang toeneemt, maar de serviceorganisatie niet hoeft mee te groeien. Volgens Startselect is ruim 85% van alle klanten tevreden over de service.
(PvWK)

comments powered by Disqus