Voiceworks integreert WhatsApp Business en Microsoft Teams
Voiceworks, aanbieder van telecom en ICT-diensten, breidt het communicatieportfolio uit met de integratie van WhatsApp Business en Microsoft Teams.
Door die integratie komen WhatsApp-berichten direct binnen in een Microsoft Teams-omgeving en kunnen vragen, vanuit één omgeving, efficiënt worden doorgezet naar de juiste medewerker. Dit stelt bedrijven in staat om klantvragen sneller te beantwoorden.
12,5 miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp om te communiceren. Steeds meer bedrijven gebruiken daarom WhatsApp Business in het contact met hun klanten. Deze zakelijke variant van WhatsApp biedt aanvullende tools om klantcontact te optimaliseren. Denk aan bedrijfsprofielen, catalogi en mogelijkheden om berichten te sorteren en automatisch te beantwoorden. Sinds de pandemie gebruiken bedrijven daarnaast steeds vaker Microsoft Teams, om online te vergaderen, bellen en chatten. Door deze diensten te integreren verbindt Voiceworks twee belangrijke communicatiediensten voor werkend Nederland.
Jurgen Welbergen, Sales Consultant bij Voiceworks licht toe: ‘WhatsApp wordt op grote schaal gebruikt en dat maakt het voor veel bedrijven interessant om ook dit communicatiekanaal te ontsluiten. Optimaal klantcontact verloopt tenslotte via de communicatiekanalen die klanten prefereren. De combinatie van WhatsApp Business en Microsoft Teams helpt organisaties om binnenkomende vragen centraal en efficiënt af te handelen. Dit stelt hen in staat om de communicatie met hun klanten naar een hoger niveau te tillen. Met deze introductie speelt Voiceworks wederom in op de vraag naar toekomstgerichte, gecentraliseerde communicatieoplossingen. Echte unified communications.’
Foto: prykhodov/123RF.COM
- klantcontact
- klantvragen
- customer service
- klantenservice
- dienstverlening
- service
- customer experience
- voiceworks
- Microsoft Teams
- integratie
- digitalisering
- klantbeleving